• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 050
Mottagna reaktioner
13 784
Poäng
9 547
AJag ville bara dela med mig av någonting märkligt. Jag hade tidigare inga förfrågningar alls. Men igår sökte jag om en liten kredit, och dem tog en full uc. Efter det att jag fick förfrågan registrerad på min uc så förbättrades mitt score markant. Hur i hela hvete kommer det sig?

Det finns sådana småsaker man inte tänker på ibland som gör en stor påverkan. Det du nämner är en sak. När jag flyttade var en annan. Betyg försämrades radikalt.

En annan sak, för typ 10 år sedan hade jag 0 kr i inkomst eller något (var student) året efter hade jag normal inkomst på ca 500K-600K men när jag sökte ett lån fick jag typ 2 bud (allt annat perfekt, 0 FF bla) men jag fick inte mer än 1 bud just för att jag inte hade en inkomst mer än den senaste.

Så jag hade 0 kr inkomst 2010 (exempel)
500.000 i inkomst 2011.

UC på 0.5% eller något - 1 enda bud...

Fick då veta att SEB tyckte det var en hel del "frågetecken" som gav automatiskt avslag hos många banker om man inte har mer än 300.000/år mer än 1 år tbx i tiden.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 548
Mottagna reaktioner
2 156
Poäng
1 427
Sökte på sambla det vissa 10.91% sen går man ner på varje enskild bank som tagit via sambla då visar det 20-30% fattar ej hur det kan va så olika?
 

Saga19

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
22 Juni 2021
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
En oanvänd kredit ses som en bra sak av UC. Då har man utrymme i sin ekonomi. Om du sedan använder pengarna så påverkas UC negativt
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Alla här har jättebra UC jag vill förbättra min och är ny här och har tyvärr hamnat i trist ekonomisk situation, har 47,7 i kreditvärdighet och skäms så nu försöker jag vänta ut förfrågningar och inte ta några nya lån, försöker också bilda mig en uppfattning vilka lån som syns på UC sådana som tas via Bisnode och Creditsafe syns de också ? Dum fråga kanske men vill försöka få en klarhet i det i alla fall om det går
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Alla här har jättebra UC jag vill förbättra min och är ny här och har tyvärr hamnat i trist ekonomisk situation, har 47,7 i kreditvärdighet och skäms så nu försöker jag vänta ut förfrågningar och inte ta några nya lån, försöker också bilda mig en uppfattning vilka lån som syns på UC sådana som tas via Bisnode och Creditsafe syns de också ? Dum fråga kanske men vill försöka få en klarhet i det i alla fall om det går
Kolla på dom senaste upplysning så ser du vilka som syns. Eller skaffa kreddy/minuc
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp